لوله pvc نسوز آذین پلاست و سهند پلاست

لوله pvc نسوز آذین پلاست و سهند پلاست


لوله خرطومی نسوز PVC به عنوان برترین لوله خرطومی برق


به صورت ساده لوله های خرطومی نسوز برق در ۲ مدل فلزی و غیرفلزی تولید می گردد.
مدل فلزی مانند ۱- لوله برق گالوانیزه سرد ۲- لوله برق گالوانیزه گرم ۳-لوله برق کاندوئیت.
مدل غیرفلزی (پلاستیکی) مانند: ۱- لوله خرطومی نسوز pvc (پی وی سی) برق  ۲-لوله خروطمی برق پلی آمید ۳-لوله خرطومی برق پلی اتیلن.
لوله برق هایی که به صورت شاخه ای شکل هستند در سه مدل ۱- لوله برق شاخه ای (پی وی سی) ۲-لوله برق شاخه ای پلی آمید می باشند.
سه مدل لوله خرطومی به ترتیب از لحاظ بیشترین کاربرد به صورت ۱-خرطومی نسوز پی وی سی ۲- خرطومی پلی آمید ۳- خرطومی فلزی.

چرا لوله خرطومی نسوز pvc (پی وی سی) بهتر از دیگر لوله های خرطومی برق است؟

مقایسه لوله های برق

در گذشته ای نه چندان دور استفاده از لوله های خرطومی پلی آمید و لوله های خرطومی فلزی بسیار رایج بود. البته امروزه استفاده از چنین لوله برق هایی هنوز ادامه داشته و به صفر نرسیده است.

امروزه در بعضی مکان ها ملزم به استفاده از اینگونه لوله های خرطومی می باشند، از دلایلی که باعث شده  این قبیل لوله های برق کمتر استفاده شود حوادث ناگوار زیادی بوده که در پی داشته است.

برای مثال: شاهد آتش سوزی لوله برق به علت گرما و هم چنین آسیب دیدن لوله های برق پس از گذشت زمان به علت خوردگی و سایش بوده ایم.

لوله برق های خرطومی نسوز پی وی سی راهکار جلوگیری از تمام حوادث

مزایای مهم لوله برق خرطومی نسوز پی وی سی به شرح ذیل است:

مقاومت در برابر خوردگی :

لوله های خرطومی نسوز PVC نارسانای جریان الکتریکی هستند و در برابر واکنش های الکترو شیمیایی ناشی از اسید ها، بازها و نمک ها که منجر به خوردگی در فلزات می شوند، مقاوم هستند. این ویژگی در سطح داخلی و خارجی لوله ی u-PVC وجود دارد. در نتیجه، استفاده از لوله ی PVC در کاربردهایی که در آن خاک مهاجم وجود دارد، بسیار به صرفه است.

 مقاومت شیمیایی بالا :

 PVC در برابر بسیاری از الکل ها، روغن ها و مواد نفتی غیر آروماتیک مقاوم است. این ماده همچنین در برابر اکثر خورنده ها نظیر اسیدهای غیرآلی، بازها و نمک ها مقاوم است. برای کارهای معمول آبرسانی و برقی لوله های PVC کاملاً در برابر مواد شیمیایی موجود در خاک و آب مقاوم هستند.

نسبت استحکام به وزن بالا، وزن سبک :

استحکام بالای PVC باعث حداقل شدن ضخامت و سبکی این لوله ها می گردد. لوله های PVC مزیت سبکی چشمگیری دارند که جنبه ایمنی مهمی محسوب می شود. 

امکان حمل و نقل آسان، آسیب های کاری را حداقل نموده و نصب و حمل و نقل ارزان تر را تسهیل می کند. یک فرد می تواند به راحتی دو لوله ی ۶ متری با اندازه ۱۱۰ را حمل کند. ولی تنها قادر است کمتر از ۱/۵ متر لوله ۱۱۰ آهنی را با همان نیرو حمل کند .

اتصالات آب بند :

یک مزیت مهم برای هر لوله  آب بندی اتصالات آن است. لوله های PVC با عمق دخول بالا و سیستم های اتصال اورینگی (Push-fit) توانسته است .

از طریق همین مزیت بسیاری از محصولات سنتی را کنار بزند . 

مقاومت در برابر سایش/خراش:

لوله های PVC مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و خراش از خود نشان می دهند. ثابت شده است که لوله های PVC دوام بسیار بالاتری نسبت به لوله های فلزی، سیمانی و سفالی در برابر انتقال مواد دوغابی دارند .

ذکر تمامی مزایای بالا حاکی از آن است که جایگزین کردن لوله برق های قدیمی با لوله خرطومی نسوز برق پی وی سی انتخابی بسیار درست، مقرون به صرفه و ایمن است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!