لــوله خرطومی نسوز آذین پلاست و سهند پلاست

روش های متعددی برای لوله کشی در ساختمان موجود است. شما می توانید محصولات مورد نیاز برای این کار را از طریق دو شرکت تولیدی سهند پلاست و آذین پلاست فراهم نمایید. در این   مقاله سعی می کنیم؛ به طور خلاصه به چند مورد از آن ها بپردازیم.

از جمله روش های لوله کشی در ساختمان عبارتند از:

  • لوله کشی سنتی آب
  • لوله کشی انشعابی
  • لوله کشی کلکتوری
  • اتصالات برنجی

لوله کشی سنتی آب

این روش لوله کشی در قدیم کاربرد زیادی داشته است. خیلی از افراد در گذشته آن استفاده می کردند. در این روش از لوله کشی بیشتر لوله های فلزی مورد استفاده بود است. اما امروزه به ندرت از این روش استفاده می شود. علت های مختلفی برای کم تر استفاده شدن این روش وجود دارد. از جمله زنگ زدگی -سنگین بودن لوله های فلزی میتوان اشاره کرد.

لوله کشی انشعابی

در این نوع لوله کشی آب از طریق رایزر اصلی منشعب می شود. تفاوتی در لوله کشی آب سرد و گرم در این روش ندارد. لوله کشی به روش انشعابی به این شکل است که سر هر محل اتصال را یک انشعاب قرار می دهند و در نهایت مسیر لوله کشی به هم مرتبط می شود. در گذشته از لوله های فلزی در این روش استفاده میشد. اما مدتی پس از منع شدن این نوع از لوله ها از لوله های پلیمری استفاده می کنند. شکل قرار گیری لوله های انشعابی به دسته تقسیم می شود.

۱-لوله های انشعلبی توکار

۲-لوله های انشعابی روکار

توکار: اگر لوله های منشعب شده از رایزر اصلی را زیر مصالح ساختمانی قرار دهیم. توصیه می شود اگر از این دسته برای ساختمان های مسکونی استفاده می شود این کار بدون کنده کاری نباشد.

روکار: هنگامی که لوله های سرد و گرم را بر روی سطح خارجی دیوار نصب می کنیم. ارز این نوع دسته بندی استفاده کردیم.

لوله کشی کلکتوری

دلیل استفاده از این نام استفاده از کلکتور در این روش است. این نوع لوله کشی مدرن و پیشرفته است. در این روش رایزر اصلی داخل کلکتور منشعب می شود. تعداد کلکتور ها در ساختمان بسته به تعداد مکان های مصرف. برخلاف لوله کشی به روش انشعابی در این روش نمی توانیم یه صورت روکار کاری را انجام دهیم . این روش را به طریق توکار انجام می دهیم. در لوله کشی آب ساختمان حداقل به دو کلکتور برای آب سرد و گرم نیاز داریم.

اتصالات برنجی

این نوع از اتصالات شبیه به اتصالات لحیم کاری است. با این تفاوت که اتصلات برنجی برای دماها و فشارهای بالاتر قابل استفاده است. برای اتصالات و لوله های مسی در این روش باید از پرکننده های مس فسفر دار استفاده کرد. روش های متعددی برای تولید و توزیع برق ساختمان وجود دارد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!